Wednesday, September 12, 2007

Meeldiv on välja näha nooruslik :)

Täna hääletasin Tartust Pangodisse ja Otepää teeristis võttis peale üks vanem naisterahvas. Ja esitas mulle küsimuse, et "Kas koolist tuled ja kas juba gümnaasiumis?" :) Kui ma vastasin, et olen juba 4. aastat ülikoolis oli ta üllatus suur. Nojah, et eks ma siis näen välja nagu nii 9-10. klassi õpilane :D Igal juhul peaks noor väljanägemine tulevikus kasuks tulema :)

Ma siin just jalutasin koju ja hakkasin mõtlema ühe asja peale, mida õppejõud loengus ütles. Iseenesest oli asi huvitav (tsiteerin siinkohal siis õppejõudu):

"Teate, te lähete koju ja võtate need tekstid ette, ja siis on seal tekstis niipalju igasuguseid keerulisi mõisteid, mida saab mitmeti mõista ja tõenäoliselt läheb teil kõik sassi ja te satute segadusse. Aga teate... see on sotsioloogia! Sotsioloogia on kui skisofreenia. See on parem kui kanep!"

Et mida õppejõud siis mõtles sellega, et skisofreenia on parem kui kanep? Loogiline on see, et kui skisofreenia on eesmärk omaette (soov olla pidevalt hullunud), siis on tõesti parem olla skisofreenik kui näha hallutsinatsioone vaid aeg-ajalt (kanepit tõmmates).
Samas tekib küsimus, kas õppejõud saab võrrelda kahte asja, kui ta ise ei ole mõlemat kogenud? See on sama küsimus, et kas süütu inimene saab öelda, et jalgpall on parem kui seks? Ilmselt selles mõttes saab, et kui ta ühte asja ei ole kogenud, siis teine, mida ta on kogenud, on tema jaoks ilmselgelt parem kui esimene. Muidugi ma kahtlen kergelt, kas antud õppejõud oli kumbagi antud asjadest kogenud (kuid kes teab...)


No comments: